“Nie je úplne od veci začať telu venovať pozornosť skôr, ako si neplánovane pre seba vezme telo našu pozornosť celú.”

Tak ako je to s pravidelným pohybom? Ako je to s pravidelným športovaním? O motivácii ako robiť niečo pre seba a hlavne pravidelne bolo toho už napísaného veľa, a v podstate je to úplne jednoduché. Chcete so sebou niečo urobiť?

A chcete to NAOZAJ, alebo iba preto, že sa o tom veľa hovorí, píše, preto, že je to IN a nechcete byť z kola von?

todayTreba si uvedomiť, že telesný rozvoj, lepšie povedané tréning tela ako taký, zameraný na čokoľvek, je veľmi dlhá osobná cesta, na ktorej nie je rozumné sa porovnávať  s kýmkoľvek – iba so SEBOU. Nechajme si poradiť, pomôcť, ale rozhodujme sa sami.

Určite ste už veľakrát počuli iných aj seba, že teraz je ten správny čas začať so sebou niečo robiť, začať na sebe pracovať. Ale, vzápätí dodajú/dodáte – chýba čas, energia, sparing partner, nové tenisky.. zajtrajšok bude na začatie lepší…

Môžeme sa tu a teraz na túto spŕšku argumentov – doslova hitparádu výhovoriek pozrieť spoločne troška detailnejšie.

  • Nemám čas – každý z nás má denne k dispozícii presne 24 hodín, nikto ich nemá viac ani menej, nikto nie je ani zvýhodnený ani v nevýhode. Jedna z mála vecí v živote, kde sme si skutočne rovní. Aj váš deň je presne tak isto dlhý deň Baracka Obamu, Dalajlámu, alebo Lionela Messiho, či pravidelne športujúcej susedy z 3.poschodia… Ako ho využívate, ako s ním pracujete? Je to otázka nastavenia si priorít a uvedomenia si nevyhnutného.
  • Som unavený, na cvičenie mi neostáva energia – byť permanentne unavený nie je bežný – normálny stav. Skúste sa zamyslieť, odkiaľ únava prichádza, čo vás unavuje. Kto vás unavuje. Ak sa naozaj do niečoho poriadne zahryzneme, s veľkou radosťou postupne meníme náš životný rytmus, zrazu je všetko možné, jednoduché, v ceste nám nestoja žiadne prekážky, a ak aj áno – nie sú zrazu neprekonateľné. Lebo CHCEME. Nehovoriac o tom, že pravidelný pohyb prináša so sebou i metabolické zmeny, ktoré sa nám prejavujú v našom vlastnom hospodárení s energiou. 4booRnzRxVp_s1600x1600Odstráňte zo svojho okolia požieračov energie a času – neustále sa sťažujúcej negativistickej “priateľky”, televíznych správ a nekonečných seriálov..
  • Nemám s kým chodiť cvičiť – samozrejme je super a veľmi povzbudzujúce, ak na ceste mám so sebou sparing partnera, kamaráta, kamarátku. Ale mali by sme byť na toľko silní/odhodlaní, aby sme boli schopní ísť aj bez nich, je to naše rozhodnutie. Spoločnosť druhých nám je príjemnou motiváciou, povzbudením hlavne na začiatku, ale naše kalórie za nás nespália.
  • Nemám vhodné oblečenie, obuv – na jednej strane funkčné oblečenie, odvádzajúce pot, zabezpečujúce správnu termoreguláciu je fajn..ale čisté bavlnené tričko a tepláky bez diery na háklivých miestach svoju úlohu taktiež splnia. Obuv, zvlášť pri behu, je dobre mať špecializovanú, na beh určenú. Ale je jedno, či má 3 alebo 4 prúžky v logu, beh bude rovnako náročný aj účinný.
  • Ako budem pri tom vyzerať – mnoho ľudí chodí behať skoro ráno, alebo neskoro večer. Okrem časového harmonogramu má na to vplyv aj to, že stretnete menej ľudí. A často budú robiť to isté, čo vy. Brániť a utužovať svoje zdravie. V posilňovni majú zvlášť ženy pocit, že chlapi na nich čumia. Iste, keď je niekto nový v prostredí kde sa nachádzate, obzriete si ho. Domorodci si vždy obzrú novú “bledú” tvár. Ale nebuďte prehnane sebestredná. Pozrú si vás a väčšinou ich opäť viac začnú zaujímať vlastne bicepsy a to, či im ich brucho stále tak vytláča tričko.
  • Ráno je múdrejšie než večer – odkladanie činnosti nám začiatky neuľahčí. A ruku na srdce – k tomu, aby sme začali cvičiť, makať, potiť sa, tej múdrosti zasa až toľko nepotrebujeme..
beh

Ak vo vás niektorá z výhovoriek zarezonovala, prípadne ste sa našli vo všetkých, tak ste siahli po správnom článku. Na strane druhej, ak už dlhé týždne, mesiace, roky, plánujete ZAČAŤ a stále nič, stále neprišlo ani k prvému kroku, prípadne stále len začínate dookola, netrápte sa, možno to pre vás vôbec nie je.

Ak  to iba naťahujete a akékoľvek vaša aktivita je stále v bode nula, možno bude najrozumnejšie zavrieť za tým dvere a výčitky hodiť za hlavu. Uľaví sa vám. Jednoducho treba si byť vedomý toho na čo mám a čo už je mimo mojich možností. Počkajte si v pohodlí gauča na upchaté cievy, vysoký krvný tlak, trasúce sa stehná, brucho a zadok.

A keď sa vás niekto opýta, prečo s tým nič nerobíte, použite náš článok ako dobrý zdroj výhovoriek. Odporúčame ich obmieňať, prípadne kombinovať.

joga4Extra pre vás ešte zopár úvah na zamyslenie sa:

  • Sekundová ručička stále beží a čas nič nezastaví. Už nikdy nebudeme mladší, ako sme tu a teraz, práve v tejto chvíli. A naše telo sa môže začať búriť – upútavať pozornosť každú chvíľu. Zdravý rozum nám napovie, že nie je úplne od veci mu začať venovať pozornosť skôr, ako si neplánovane vezme pre seba našu pozornosť celú.
  • Preteká už nádoba vášho životného naplnenia? Už ste si všetko splnili, všetko dosiahli? Ak nie, prečo ju ešte troška nedoliať.
  • Pýtate sa prečo vôbec s niečím začínať? Jednoducho preto, že môžete. Možno dokonca musíte. Veľa iných ľudí tento dar – túto možnosť nemá.

 

“Nie sú to hory pred tebou, čo ťa tak vyčerpáva, ale ten kamienok v tvojej topánke,” povedal vraj raz boxerský šampión Muhammad Ali.

Tak ako ste na tom vy, priatelia? Hýbte sa, kým môžete.

Zdroje: web, beyourself 9739f2b798a34f47

ZDIEĽAŤ